Eerste week

Hola lieve mensen!

Nu we ruim een week onderweg zijn leek het ons wel eens tijd voor een update van onze belevenissen!

Om maar bij het begin te beginnen: onze vlucht was hel. Blijkbaar hadden we wat laat ingecheckt, want onze plekken waren niet al te best. Op onze eerste vlucht naar Taipei zaten we omsingeld door mensen, stamde het tv-scherm uit het tijdperk dat er nog geen vliegtuigen bestonden en vonden de mensen voor én achter ons het nodig om onze vlucht nog wat ellendiger te maken. Oftewel: over onze buren heen klauteren wanneer we moesten plassen, negen uur geen tv-vermaak, van de mensen voor ons de stoel op de schoot en van de mensen achter ons een ADHD-beschuldiging waardoor we niet durfden te bewegen. Eenmaal in Bangkok voor een korte stop-over zijn we gelijk naar de Chineesjes gerend om van stoel te wisselen. De vlucht van Bangkok naar Taipei was heerlijk: drie stoelen voor ons twee'tjes, geen achterburen en een volle drie uur nachtrust! Nu hadden we de kans eens lekker Taipei te gaan verkennen, maar het idee van de hele dag slapen leek ons even een beter plan dus hebben we een hotel geboekt, omdat ons vliegtuig naar Sydney pas tien uur later zou vertrekken. Helaas was het bed van steen, maar dat mocht de pret niet drukken. Uitgerust en wel stapten we het vliegtuig naar Sydney in en we hebben ons de hele nacht kunnen vermaken met een privé-tv en computer (want slapen zat er ook deze vlucht niet in).

Maar goed, vanaf nu alleen maar positieve verhalen, want vanaf het moment dat we in Sydney zijn hebben we het echt geweldig! De eerste dag zijn we naar een heerlijk parkje geweest met uitzicht op de haven. 's Avonds lekker uit eten geweest in King's Cross (een backpackers straat, dus dat 'lekker' moet je relatief zien en dat was misschien vooral omdat we twee dagen Chinees-vliegtuigvoer hadden gegeten). Ons hostel was meteen al heel gezellig met een grote tuin waar bijna iedereen met elkaar zat. Helaas was het rond 20.00 uur wel gedaan met ons, dus zijn we maar naar ons stapelbed gegaan.
De volgende dag zijn we lekker de toeristen wezen uithangen. Met de camera om de nek hebben we een grote wandeling gemaakt langs alle must-sees van Sydney met natuurlijk de Opera House en de Harbour Bridge! Bizar om er ineens voor te staan en dat het nog indrukwekkender is dan je dacht.
De derde dag hadden we afgesproken met twee vrienden van Tim van z'n studie. Zij zaten in Bondi Beach dus besloten we daarheen te gaan. Helaas was dit net een hele bewolkte dag, dus zijn we gewoon ergens gaan lunchen. De laatste avond in het hostel was nog heel gezellig: lekker wijntjes drinken in de tuin, onze hostel-'vrienden' en zingen met de gitaar (klinkt heel EO-jongerendag, maar in Australië mag het).

Na de hosteldagen zijn we tijdelijk ingetrokken bij de neef van Tim: Alex. Hij woont samen met zijn vrouw, stiefzoon van twaalf en dochter van vier in een suburb van Sydney. Ze zijn heel gastvrij en nemen ons overal naar toe! Zo zijn we naar de Royal National Park geweest wat het oudste National Park is van Australië. Een paradijs klinkt misschien overdreven, maar het komt zeker in de buurt! We zijn naar twee prachtige stranden geweest en verschillende uitkijkpunten. 's Avonds zijn we een stukje gaan lopen om de zwaar overdreven kerstversiering te bekijken van de huizen in de wijk. Ze vertelden ons dat er één huis zou zijn waar de bewoners helemaal los zouden zijn gegaan met de lampjes. Dus wij zien een huis met drie lichtslangen en beginnen meteen foto's te maken. Komen we de hoek om: de gemiddelde kermis is er niks bij. De beste man had zelfs een donatie-gedeelte. Waarschijnlijk om de energie-rekening te betalen.

We wilden even wachten met een verhaaltje schrijven aangezien we vandaag bij een campervan gingen kijken. En... we hebben 'm gekocht!!! We zijn nu de hele gelukkige eigenaren van een super mooie van! We hebben de 9 (!) achterstoelen er vandaag al uitgehaald en we hebben van de ouders van Kylie (Alex' vrouw) een complete campingset gekregen met stoelen, borden, pannen, matras, dekens enz.! Morgen gaan we (Tim eigenlijk) er lekker aan klussen en dan vertrekken we zondag of maandag naar de Blue Mountains met onze kersverse mobile-home!

Nou jullie zijn weer helemaal op de hoogte! Wij gaan weer verder met genieten, zodat we jullie snel weer kunnen updaten! Bedankt voor alle lieve mailtjes en berichtjes, doet ons goed!

Dikke kus,
Tim & Maaike

Ps. In het foto-album staan alle foto's van deze week!

Dieuw 18-12-2009 09:41

Liefjes!

Wat een heerlijk verhaal! Zit lekker met mijn kopje koffie jullie verhaal te lezen en de glimlach is nog steeds niet weg! Ik zie jullie al helemaal saampjes dit beleven, heerlijk schatten!

Kijk uit naar jullie telefoontje en naar jullie volgende avontuur!

Veel liefs en een dikke sneeuwkus!
Love you!

louise 18-12-2009 10:43

Hai aussies!
Geweldig leuk verhaal jongens, ik zie het allemaal voor me...Jammer, maar hilarisch, jullie ervaringen van A'dam naar Taipeh. En wat fijn dat jullie zo'n mooie camper op de kop hebben kunnen tikken. Ben benieuwd hoe het links rijden gaat bevallen, pas op hoor!Hier zitten we helemaal in winterse sferen, er valt een boel sneeuw. En, zoals het hollanders betaamt klagen we nog even: sneeuw komt een week te vroeg! Hoe dan ook, geniet ze lekker door kinders, kan niet wachten tot jullie volgende verslag! Heel veel kusjes en knuffels!

Mp 18-12-2009 11:57

Lieverds!
Heel veel plezier in de Blue Mountains. Ben benieuwd hoe het "samenwonen" in jullie nieuwe huis zal zijn! Tot nu toe klinkt het allemaal goed en jaloersmakend. Leuk trouwens Maaik dat ik in 1 week al je hele kledingkast ben tegengekomen op de foto's! Haha. Hebben we goed gedaan. Wat nou backpackers look! ;-) Veel plezier!
Miss you, dikke kus!

marianne overduin 18-12-2009 11:58

hallo globetrotters,
kunnen weer heerlijk meereizen met jullie verhaal. leuk dat jullie een "eigen stek" hebben voor de komende tijd. lekker bedje? geniet ervan. liefs, Marianne komende tijd

thomas 18-12-2009 14:28

Gaaaaap..... wanneer komen jullie weer terug?

Steven 20-12-2009 08:24

Wat koel allemaal, En hoe koel is Sydney!! even fotos uploaden van jullie busje ben er benieuwd, en tim wat zie ik nou heb jij de zelfde short als ik. Wilde je weer op mij lijken.
naja kiders dikke kus

"tante" Lies 20-12-2009 16:51

Hee nichtje en vriend, dat ziet er niet verkeerd uit voor je tante. Beter dan hier met 3 lagen kleren onder je eigen kerstboom met uitzicht op besneeuwde bomen. Ik ga me op de hoogte houden hoor van jullie belevenissen. Pas op dat je niet verbrandt!!! groetjes Lies

Judith 20-12-2009 19:29

Hoi Maaike & Tim,
Wat een geweldig leuk verhaal van jullie eerste belevennissen in Down Under.
"Winter in the Netherlands is cold"
bij jullie een ander verhaal.Tot horens! Liefs en groetjes van ons allemaal.Judith

Ingmar van der Zee 30-12-2009 12:50

Wat relaxed! Klinkt allemaal erg goed (behalve de reis dan). Ben erg benieuwd naar de van Dus foto maken!
Geniet ervan!
Dikke kus,
Ingmar

Marion 30-12-2009 17:43

Joho,
Wat klinkt het weer allemaal goeoeoeoed! En dat busje, fantastisch! Ben benieuwd hoe dat bevalt. Schrijven jullie snel weer zo'n leuk stukje, want het is hier nu helemaal zoo stil: Jullie weg, Steven nog in S.A. Er komt niemand zomaar even spontaan binnen vallen.
Een heel leuke jaarwisseling (we zullen op tv naar het vuurwerk in Sydney kijken) en een goede reis met veel leuke avonturen in 2010 Kus Marion en Eco

marcel 02-01-2010 10:37

Hé Tim en Maaike,

Een geweldig 2010 in Australië toegewenst.

Dikke knuffel, Marcel

Ed en Gaby 04-01-2010 21:48

Hoi Tim en Maaike, Sorry dat we niet op jullie feestje konden komen, maar we lezen wel gezellig mee! Heel heel veel plezier gewenst en een supergoed 2010 gewenst!